Geera Beard :: Khyber.ORG

پښتو :: پښتانه :: پښتونخواه :: پښتونوالی

ږيره, ليک :: قارى هدايت الله ناصح
د خېبر وېب پاڼې باندې په1 اکتوبر 2007 خپره شوې ده (http://www.khyber.org)


New Additions

[an error occurred while processing this directive]

From Archives

Matter of Identity , Dr. Sher Zaman Taizai

The NWFP assembly at long last, passed the historic resolution on November 13, calling for naming this nameless province of Pakistan as Pakhtunkhwa. This day and event will be included as a golden chapter in the long and turbulent history of Pakhtuns, for which the provincial assembly deserves gratitude. The North West Frontier Province is not a name but identification of a geographical locality. . . . Read More


Faqir Epi's real name was Mirza Ali Khan. His father's name was Arsala Khan and Muhammad Ayaz Khan was his fore father. He was born in 1897 in Kirta - a small village situated near Kajhori Fort. He belonged to the family of Mada Khel Wazir's. . . . Read More


A write-up shedding light on the illustrious career of Ghulam Faruque Khan Khattak; founder of Khattak Group under which industries such as Cherat Cement, Unicol, etc. are operating. . . . Read More


د سلات تسبيح وئېلو طريقه . . . نور


Muslim authors agree that the Khalaj are one of the earliest tribes to have crossed the Oxus. In addition to I. Khurdadhbih whom we have quoted above, Istakhri (circa AD 930) says: "The Khalaj are a class of Turks who in the days of the old (fi qadim al-ayyam) came to the country stretching between India and the districts of Sijistan, behind Ghur. . . . Read More


For an under-developed Third World country like Pakistan which is in the process of development, cement is an essential commodity. The number of cement plants and their production volume gives an indication of the stage of development in a country. . . . Read More

ږيره

ليک :: قارى هدايت الله ناصح

خپرؤنو نېټه: 1 اکتوبر 2007

ږيره دسړو دپاره زينت د. دږيرې دنيوى اخروى ګڼ شمر فوائد دى يو لۀ هغې نه داده چې په ږيره پريښودو سره ايمان زياتيږى او ږيره پيغمبرى صفت دې ځکه خو رسول الله صلى الله عليه وسلم فرمائى( دمشرکينو خلاف وکړئ ږيرې اوږدې کړئ او بريت واړۀ کړي) په بل روايت کښې راځى (بريت واړۀ کړئ او ږيرې پريږدئ).په يو بل روايت کښې راځى (بريت زيات واړۀ کړئ او ږيرې پريږدئ).په يو بل ځائې کښې دابو هريرة رض نه روايت دې چې رسول الله صلى الله عليه وسلم فرمائى (مشرکين بريت اوږدوى او ږيرې لنډوى نو دمشکرينو خلاف کړئ يعنې بريت لنډوئ او ږيرې پريږدئ)

رسول الله صلى الله عليه وسلم فرمائى چې دمجوسو (داور عبادت کوونکو) خلاف وکړئ او عادت ددوى داؤ چې بريت به ئې اوږدولو او ږيرې به ئې لنډولې.دابن عمر روايت دې چې ابن حبان نقل کړيدې داسې وائى( رسول الله دمجوسو ذکر وکړه وې وئيل چې دوى بريت اوږده ساتى او ږيرې خرئوى نو تاسو ئې خلاف وکړئ (بريت واړۀ کړئ او ږيرې پريږدئ)دابو هريرة رض نه روايت دې چې داسلامى فطرت څخه داهم دى چې بريت لنډ کړئ او ږيره پريږدئ. په تحقيق سره مجوسيانو به ږيرې وړولې نو تاسو ورله خلاف وکړئ بريت اخلئ او ږيرې پريږدئ.دابن عمر رض نه روايت دې چې رسول الله صلى الله عليه وسلم امر کړيدې په سپکولو (واړۀ کولو) دبريتو او دږيرې په پريښودو

دمذکورو روايتونو څخه معلومه شوه چې ږيره خرول يا لنډول او بريت اوږدول دمشرکينو او مجوسو صفت دې او بريت واړۀ ږيره اوږدول دمومن صفت دې

دعلماؤ اقوال په دې حقله په لاندې توګه دى.

  1. شيخ الاسلام ابن تيميه رح وائى چې ږيره خرول حرام دى.
  2. امام قرطبى رح وائى، خرول يا ويستل يا لنډول دږيرې جائز نۀ دى.
  3. ابن حزم رح وائى، دږيرې پريښودل او بريت واړۀ کول فرض دى.

ځکه دابن عمر روايت کښې دى چې ږيره پريږدئ او بريت واړۀ کړئ او دزيد بن ارقم روايت هم دې؛ څوک چې بريت نۀ اخلى زمونږ نه نۀ دې يعنې دپيغمبر امتى نۀ دې.امام حمد دابو هريرة روايت نقل کړيدې چې ږيرې پريږدئ بريت واړۀ کړئ. ديهودو نصارا سره مشابهت مۀ کوئ.

ابن جرير يو عجيبه واقعه نقل کړې ده. وائى چې دکسرى بادشاه دوه فوځيان رسول الله صلى الله عليه وسلم ته راغلل چې ږيرې ئې خرولې وې نو رسول الله صلى الله عليه وسلم چې کله وليدل وې فرمائيل، هلاک شئ چادرته په دې امر کړې نو ووئيل زمونږ رب يعنې کسرى بادشاه نو رسول الله صلى الله عليه وسلم وفرمائيل، ليکن ماته خپل رب امر کړې په پريښودو دږيرې او په لنډولو دبريتو.

قبضه :: ديو موټى په اندازه

بعضې علماء دقبضې نه زيات وهلو اجازت ورکړې. دا ځکه چې ابن عمر فعل دې ليکن اکثر علماء ورته ښه نۀ وائى. خطيب دابو سعيد رض روايت نقل کړيدې وائى، چې رسول الله صلى الله عليه وسلم فرمائيلى دى وادې نۀ خلى تاسو يو کس داوږدوالى دږيرې څخه څه شې. هيره دې نۀ وى کۀ قبضه جائز هم شى خو اوږده ږيرې ته نه رسى او کوم کسان چې قبضه کوى نو هغوى ورسره زنه نيمه هم نيسى .غوره خبره داده چې قبضې زياته هم وانۀ خستل شى.

دائمو اقوال

  1. حنفى مذهبى: دُرمختار کښې وائى خرئيل دږيرې حرام دى.
  2. مالکى مذهب: خرئيل دږيرې حرام دى او داخرئيل دږيرې دايجړاګانو کار دې.
  3. شافعى مذهب: خرئيل دږيرې حرام دى.
  4. مذهب حنبلى: دږيرې خرئيل حرام دى .

دږيرې حد(اندازه)

دلاندې شونډې نه تر لاندې زنې پورې او دواړه طرفونه دمخ

Comments powered by Disqus

ږيره, ليک :: قارى هدايت الله ناصح
د خېبر وېب پاڼې باندې په 1 اکتوبر 2007 خپره شوې ده (http://www.khyber.org)